Utmaning

Jag ska svara på 3 frågor om fotografering, och jag får bara använda tre ord för att beskriva vad jag tycker, inte mer, inte mindre.
  • Vad är roligast med fotografering?
    Svar: Fånga en känsla

  • Vad är fotografering för dig?
    Svar: Spara speciella stunder

  • Hur fångar en bild din uppmärksamhet?
    Svar: Den ska inspirera.

Jag kommer göra sånt här ibland, utmaningar. Jag gör det för att jag och andra ska förstå vad fotografering är i mina ögon, och jag ska kunna ta bilder som förmedlar rätt känsla.
Det ska synas i bilden att personen är förväntansful, det ska synas att jag saknar någon.

Någonting jag tycker är jättekul är när man vill fånga en känsla på bild, men inte fotar människor, (ansikten). Om jag fotar en hand på något sätt så ska det synas att jag vill nåt, eller att jag saknar någon, när man lyckas med det så vill man bara fortsätta och få det ännu bättre.

Fotografering är speciellt för mig, det kan hjälpa mig och andra att spara speciella stunder.
Om jag fotar någon annan så har jag som mål att få bilderna så bra jag kan, att lyckas få till de där glänsande ögonen och de naturliga och jämna färgerna.

Det är fantastiskt med fotografering!