Frågor jag ofta får angående fotografering

  1. Kan man ''hyra'' dig som fotograf en dag?
    Svar: Jag har fått den fråga många gånger, därför tänkte jag svara på den här. Jag ställer upp som fotograf till andra, ja. Jag har inga bestämda priser eller så, men det är alltid roligt att få någonting för jobbet! I vintras hade jag två fotograferingar med två tjejer i min klass och deras syskon, för det fick jag ett presentkort på SF BIO laddat med 150 kr. Om man vill "hyra" mig som fotograf så måste det vara i närheten av storfors.

  2. Kan man köpa bilder av dig?
    Svar: Jag har sålt en tavla åt min mammas jobbarkompis, hon ville ha en ganska stor förstoring på bilden här under att ha på väggen i sitt vardagsrum. Så ja, man kan köpa bilder av mig.




  3. Hur har du lärt dig allt om fotogafering?
    Svar: Exprimenterat med slutartider, ISO, bländare, vitbalans etc.. googlat, läst under bilder på fotobloggar, det brukar ibland stå inställningar - utgått ifrån dem och hittat ''mina egna inställningar''. Den bästa läraren du kan ha är dig själv.