Dag 08 – Ett ögonblick

Fattar inte riktigt vad som menas med det men ah, skriver om ett ögonblick jag minns.

Det var inte många dagar kvar innan sommarlovet började, vi gick i sjätte klass. Vi skulle nu få reda på vilken klass vi hamnat i, och med vilka personer.
Vi satt alla lika förväntansfulla vid bänkarna med lapparna upp och ner, vi väntade på att få vända på dom.
När vi fått se vilken klass vi hamnat i och med vilka personer så sprang vi ut ur klassrummet och skrek, hoppade, dansade och jag vet inte allt, vi var såhäääär nöjda med klasserna, och medans 6A satt i deras klassrum och ännu inte fått läsa lapparna stog vi i fönstren och skrek, skrattade och pekade. När de äntligen kom ut ur klassrummen, (dock inte lika vilda som vi) så hade vi lugnat oss en aning. Men jag kommer aldrig glömma att Syarta (stavning där?) satt kvar och grät, hon skulle få åka tillbaka till det land hon kom ifrån, jag tyckte så synd om henne... :(
Även om vår klass är värst på skolan i klassrummet och sånt så är jag fortfarande lika nöjd nu som jag var då!
7Bäst, världens bästa klass! :D