låttext♥

Låttexter är något som betyder enormt mycket för mig. Jag älskar musik och har alltid gjort.
Det som gör en låt bra, (tycker jag) är texten. Texten ska vara genomtänkt och den ska beskriva mycket.
Jag lyssnar mest på låtar som stämmer in på mitt liv o.s.v. Till exempel Melissa Horn. Hennes texter är så fantastiskt bra!
Själv vill jag lära mig spela någon av hennes låtar på gitarr, helst ''Hanna'', ''En famn för mig'' eller ''Kvar i nåt jag lämnat'', de låtarna spelas hela dagarna hos mig. Om jag är i skolan så lyssnar jag i mobilen, (headset).
Jag skriver ju egna låttexter också, både på svenska och engelska.
Jag har ett papper kvar sen femte klass med en låt jag skrev på engelska. Jag kan låten i huvudet och jag älskar den!
Det är synd att jag inte kan spela något instrument, men jag vill ju lära mig spela gitarr, eftersom jag sjunger endel.
Jag vill så gärna skriva en egen text till någon av de tre låtar jag skrev här över, men hur mycket jag än försöker så står det still i huvudet på mig och jag kommer inte på någonting.
Jag får försöka lite till helt enkelt ;)
men min favorit med Melissa Horn är självklart ''Långa nätter'' ! jag vet inte varför jag knappt spelar den, för jag älskar den verkligen!
Vi får se hur det löser sig allt ;)
Kram Julia.