''Om du vill ha något, så måste du vilja. Om du verkligen vill, så blir det ditt!''

Rubriken kommer från filmen ''Happy Feet 2''
Innan jag kryper ner och drar täcket över öronen så tänkte jag fylla i en lista om mitt år..

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja, men då syftar jag på att jag köpte min kamera, objektiv osv.


Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inget nyårslöfte.

Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
Nej, jag hade allt jag vill ha 2011, jag vill att 2012 ska bli lika bra, men det kommer det absolut inte bli.


Vilket datum från 2011 kommer du alltid att minnas?
Tisdag den 15 November,  19 Januari, 9 November


Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Jag började prata med Viktoria, jag köpte kameran, jag lärde känna världens finaste kille.


Vilket var ditt bästa inköp?
Min kamera med alla tillbehör, min iPhone 4.


Vad spenderade du mest pengar på?
Kameran, över tio tusen faktiskt! (y)
Sen så blev det väl en hel del kläder också!

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Boyce Avenue, Veronica Maggio, Melissa Horn


Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Bättre, det har varit riktigt jobbigt vissa gånger, men för det mesta toppenbra!


Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Nej, inte vad jag kan komma på nu.


Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Att tänka, jag tänker alldeles för mycket på saker runt omkring mig


Blev du kär?
Ja..


Vilket program har varit det bästa på tv?
Jersey Shore 4!


Vilken var den bästa boken du läst under året?
Syskonkärlek


Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Boyce Avenue, Melissa Horn!

Vad gjorde du på din födelsedag?
Firade mig antagligen..


Hur skulle du beskriva din klädstil?
Hemma - mjukiskläder
Borta - Jeans, linne, tröja (eller) kofta. 


Vad fick dig att må bra?
En väldigt speciell vän, M.


Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag kommer behöva säga hejdå till en person som förändrade mitt liv.
Han är helt otrolig!♥
Jag kommer inte ha någon häst.
Skolavslutningen kommer vara den värsta dagen i mitt snart fyllda 15-åriga liv.