Fick plötsligt lust att skriva..

Det ser väl ut som det brukar göra, några träd, en bänk och någon som går med en hund. Marken är täckt av färgglada löv, gräset är inte längre lika grönt som det var då. Det springer en katt över cykelvägen, en grå katt med vita tassar, som en katt brukar se ut.
När jag vänder blicken åt det håll där jag sett tanten med hunden så finns hon inte där längre, hon hade försvunnit bakom husväggen.
Nu är det bara jag här, jag och min kamera.
Jag känner mig ensam, jag går fram till bänken.
Jag sätter mig och blundar.
Jag funderar på om jag verkligen blundar, allt ser likadant ut som det gjorde nyss.
Jag vrider huvudet åt vänster, där sitter plötsligt du.
Du tittar på mig med de där mörka ögonen som jag älskar så mycket.
Du börjar prata, jag hör inte vad du säger, jag lyssnar bara på din röst, den där rösten jag känner igen på långt håll, det är hans röst.
Plötsligt hör jag vad du säger, orden tränger igenom mina tankar.
''Du är speciell''
Tre ord som fick mig att vilja stanna så här för alltid, i en dröm.
Plötsligt hör jag någon annan säga något som väcker mig ur mina dagdrömmar, det är tanten med hunden.
''Mår du inte bra?''
''Jo, jag har bara lite ont i huvudet''.
Jag tar min kamera och går hem, fortfarande med tankarna på dig..
Det ser väl ut som det brukar göra, några träd, en bänk och någon som går med en hund. Marken är täckt av färgglada löv, gräset är inte längre lika grönt som det var då. Det springer en katt över cykelvägen, en grå katt med vita tassar, som en katt brukar se ut.
När jag vänder blicken åt det håll där jag sett tanten med hunden så finns hon inte där längre, hon hade försvunnit bakom husväggen.
Nu är det bara jag här, jag och min kamera.

Jag känner mig ensam, jag går fram till bänken.
Jag sätter mig och blundar.
Jag funderar på om jag verkligen blundar, allt ser likadant ut som det gjorde nyss.
Jag vrider huvudet åt vänster, där sitter plötsligt du.

Du tittar på mig med de där mörka ögonen som jag älskar så mycket.
Du börjar prata, jag hör inte vad du säger, jag lyssnar bara på din röst, den där rösten jag känner igen på långt håll, det är hans röst.

Plötsligt hör jag vad du säger, orden tränger igenom mina tankar.
''Du är speciell''
Tre ord som fick mig att vilja stanna så här för alltid, i en dröm.

Plötsligt hör jag någon annan säga något som väcker mig ur mina dagdrömmar, det är tanten med hunden.
''Mår du inte bra?''

''Jo, jag har bara lite ont i huvudet''.
Jag tar min kamera och går hem, fortfarande med tankarna på dig..