Inte bra

<-- så här ska foten vara när man rider.        Så här red jag i ca 1 timme i trav. -->

Ja, det gjorde aningen ont att rida som jag gjorde. Min fot vill gärna vika sig inåt, så tårna pekar mot hästen, motsatt problem som många andra har då deras tår pekar utåt. så jag lägger foten leder till att den lägger sig på utsidan av foten. Jag fick så ont så jag inte kunde vinkla rätt den under ridpasset, (den är ännu inte helt okej), och vi travade mestadels av tiden vilket ledde till att jag har jätteont nu, och fick hoppa på kryckor i skolan.
Men man vill ju inte sabba ett helt ridpass, och det är ju inte bara det här ridpasset det blev så, utan det blir ofta så. Men jag ska få testa ett par nya stigbyglar + att Thinny ska få gå på det tvådelade bettet ett tag och se om det blir bättre, men det bettet får hon bara ha på uteritter eftersom dressyren går bättre med tredelat.
Nu ska vi inte snacka massa hästprylar här för då vill inte hälften av läsarna läsa ;)
Kommer mer uppdatering snart tror jag, håll utkik kära underbara läsare! :D